Bio
KAREN TRASK’S works in video, installation and performance have been presented around the world and with solo exhibitions in Canada, Europe and Japan, most recently: Noeuds d’écoute Listening Knots, at Oboro, Montreal. Her videos have been presented in festivals and museums in Canada, South America, Japan, Europe and USA, notably the 67e International short film festival, Oberhausen, Germany. She was part of the Montreal-Havana exchange in Cuba, 2019 and has participated in numerous artist residencies,: Helsinki 2001, Paris 2008, Tokyo 2014 and was the SONCO artist-in-residence, 2017 and 2018, Univérsité de Moncton, NB and Mount Allison University, Sackville, NB. Her work is in public and private collections in Canada, Europe and USA. Born in rural Ontario, she grew up on a farm near Elora, Ontario. In 1980 after completing a BFA at the University of Waterloo, Ontario, she moved to Québec City. In 1999, she completed a Masters degree in sculpture at Concordia. She is co-director of Produit Rien along with her partner, Paul Litherland.
Artiste multidisciplinaire de Montréal, le travail de Karen Trask touche plusieurs médias : l’installation, la vidéo et la performance. Ses œuvres ont été présentées dans des expositions solos et de groupe sur les scènes nationales et internationales, notamment, au 67e International short film festival, Oberhausen, Allemagne, à Oboro, Montréal, à Arte continua, La Havane, à La Maison des arts de Laval, ainsi qu’au Komagome Contemporary Art Space, Tokyo. Elle a aussi participé à des résidences à Saint-Jean-Port-Joli, Helsinki, Paris et Tokyo. En 2017 et 2018, elle a été appointée artiste en résidence à l’université de Moncton et à l’université de Mount Allison à Sackville, Nouveau-Brunswick. L’opéra contemporain, Mouvance, inauguré à Halifax et à Montréal en 2019, a comporté ses premières expériences avec la scénographie et la conception de costumes. Ses sculptures en papier ont été primées deux fois à la Biennale du dessin, de l’estampe et du papier à Alma, Québec. Ses œuvres figurent dans des collections publiques et privées. Née en Ontario, elle a grandi sur une ferme à Elora. Elle a étudié les arts visuels à l’université de Waterloo en Ontario et a obtenu une maîtrise en arts visuels à l’Université de Concordia à Montréal. Elle est co-directeur de Produit Rien avec son conjoint, Paul Litherland.
CURRICULUM VITAE
Download Karen Trask CVTraskCVE3_2022
EDUCATION
1999 MFA fibres-sculpture, Concordia University, Montreal
1987 Cours de perfectionnement en enseignement collégial, Université de Sherbrooke, Sherbrooke, Qc.
1985 Cours en français écrit, Collège Ste-Foy, Ste-Foy, Qc
1978 Certificat en langue séconde (Français) University of Western, London, Ont.
1978 Bachelor of Fine Arts, University of Waterloo, Waterloo, Ontario
SPECIAL COURSES
1994 Artists books, Dieu Donné, and The Center for Book Arts, New York
1993 Wood sculpture, Est-nord-est, St-Jean-Port-Joli, Qc.
1987 Paper casting, Atelier de l’Ile, Val David, Qc.
1984 Lithography, Open Studio, Toronto, Ont.
1982 Lithography, Atelier de réalisations graphiques de Québec
TEACHING
ACADEMIC POSITIONS AND RELATED EXPERIENCES
2017 Lithography, Univérsité de Moncton, Moncton, NB
2005, 2006 Lithography, Université Laval, Québec, Québec
1999-2007 Papermaking and bookbinding Instructor for the program, Artists in the schools,
Rencontres culture-éducation, Montréal, Québec, Sherbrooke
1997-2007 Papermaking Instructor, Les Ateliers Au Papier japonais, Montreal
2003 Papercasting workshop, Atelier de l’Ile, Val David, Québec
2005 Bookbinding workshop, Nunavut Arctic College, Iqaluit, Nunavut
2002 Papercasting workshop, Atelier de l’Ile, Val David
1997-98 Instructor, Fibres-structures, Concordia University, Montreal
1996 Teaching assistant, design and ceramic courses, Concordia University, Montreal
1991-92 Assistant-Professor, sabbatical replacement Mount Allison University,
Sackville, New Brunswick printmaking papermaking and sculpture,
1990 Instructor, Cegep Abitibi-Témiscamangue, Rouyn-Noranda, Qc.
workshop on the fabrication and molding of papier
1986-1989 Lithography Instructor, Engramme, Québec
CONFERENCES and DEMONSTRATIONS
2020 Performative Textiles, Concordia University
2018 Artist Talk, Mount Allison University, Sackville, NB
2017 Une architecture de l’écriture, Université de Moncton, Moncton, NB
2014 Artist Talk, Contemporary Art Gallery Higure, Tokyo, Japan
2010 The Impossible Task Motif, SWG College, Corner Brook, NFLD
2007 Architecture of the Book Symposium, Sir Wilfred Grenfell College, Corner Brook, NFLD.
2006 Artist Talk, Concordia University, Montreal
2004 Artist talk, National School of Arts, (Esmeralda) Mexico City
2003 Artist talk, Concordia University, Montréal, Université de Laval, Québec, Québec
2002 Artist talk, Burlington Art Centre, Burlington, Ontario
- Artist talk, Artist books, Latitude 53, Edmonton, Alberta
2001 Artist Talk, Taidehalle, Helsinki, Finland
1996 Guest lecturer, Queen’s University, Kingston, Ontario
1996 Guest lecturer, When the book becomes art, Bibliotheque national du Québec, Maison
Hamel-Bruneau, Ste-Foy, Québec
1994 Artist talk Mes deux pieds sur terre, parcours d’une artiste, La Maison Hamel-Bruneau,
Ste-Foy, Qc.
1993 CONTINUUM/unfolding, a story of hands, (conference, workshop and month-long artist
residency) Eastern Edge, St-Michael’s Printshop and Cabot College, St-John’s, Nfld
1992 Sage comme une image residency and conference, Open Studio, Toronto, Ont.
1992 Sage comme une image Artist talk, Engramme, Québec, Qc.
1990 Artist talk and demonstration, University of Québec, (UQAM) Montréal, Qc.
PARALLEL ACTIVITIES
Co-director of Produit Rien, a project space for artists and artist studios, Montreal, since 2020.
Member of Centre Clark, Montréal since 1995, Member of La Centrale since 2010
1989 Artist-technician responsable for projet: Fortuyn/O’Brien, Paysages verticaux, Musée du
Québec
1989 Artist-technician Atelier de réalisations graphiques de Québec (Engramme)
1987-1989 Co-ordinator: TANDEM/CRÉATION, Engramme, (Atelier de réalisations graphiques
de Québec) creativity within the collective
1985-1988 President and co-ordinator, Engramme, contemporary art gallery and centre for
research and production in printmaking and photography
1983-1994 Member of Engramme, printmaking studio and gallery, Québec, QC.
AWARDS AND GRANTS
Honourable Mention for my video: 20-20 at the Japan International Film Festival, 2022
SONCO, Artist-in-residence, Université de Moncton, Moncton, and Mount Allison University, Sackville, N-B. 2017 – 2018
CONSEIL DES ARTS ET LETTRES DU QUÉBEC, Residences : Studio du Québec in Tokyo, 2014, Paris Atelier –résidence de la fondation finlandaise de résidences d’artistes, Espoo, Finlande 2000-1
Travel grants: 2012, 2010, 2005, 2003, 1998, 1994, 1988
CANADA COUNCIL, project and travel grants: 2016, 2010, 2004, 2000, 1990, 1986
Biennale du dessin de l’estampe et du papier, Prix Abitibi-Price papier, 1989, Prix UniMédia, Papier, 1997
FCAR, 1995-97
1979 Juror’s Award, Artforms’79, Kitchener-Waterloo Art Gallery, Kitchener, Ontario
EXHIBITIONS, COLLECTIONS AND PUBLICATIONS
SOLO EXHIBITIONS
2024 Then Again, Produit Rien, Montreal
2021 Maison de rêves, collaborator: Réjane Bougé, Maison de la culture du Plateau Mont-Royal, Montreal, QC, Canada
2019 Noeuds d’écoute Listening Knots, Oboro, Montreal, QC.
2017 Do Undo Redo, performance, Handmade Assembly, Struts & Faucet, Sackville, NB.
2014 L’ombre et la forme, Maison des arts de Laval, commissaire : Nicole Gingras,
Mots de papier, Komagome Contemporary Art Space, Tokyo,
2012 Riens, CIRCA Art actuel, Montréal,
Inside Passage, Media Gallery, Concordia University Montreal
2010 Where the Words Go, Sir Wilfrid Grenier Art Gallery, Corner Brook, T-N.
2009 Wordfield, Centre for the Arts, Elora, Ontario, commissaire : Phil Irish
2008 Où vont les mots, Galerie d’art d’Outremont, Montréal
2006 Lit de Proust, en attente d’un baiser, Dare-dare, Montréal
Cayendo-falling, Biluzik, Gelbenzu, Navarra, Spain, curator : Antonio Ortiz
2005 Neige Noire, Sylviane Poirier Art Contemporain, Montréal
2003 Horizons nomades, Sylviane Poirier Art Contemporain, Montréal
2002 Touch Wood, The Burlington Art Centre, Burlington, Ontario
Promenades pour deux rêves d’hiver, 3e Impériale Supra rural, Granby, Québec
2001 L’une fait lire l’autre, Langage Plus, Alma, Québec
Toucher du bois, Touch Wood, Centre national d’exposition, Jonquière, Québec
Runoutta ohi mennessä, Taidehalli, Helsinki, Finland
2000 Toucher du bois, Touch Wood, Galerie B312, Montréal
1999 Sideshow, 372, Ste-Catherine, Montréal
1997 L’une fait lire l’autre, Galerie Clark, Montreal,
1996 L’un fait lire l’autre, Engramme, Québec
1995 11me Festival International de la poésie, Papyrus, Trois-Rivières, QC.
Holding on & Letting go, Open Studio, Toronto
1994 Pieds de feu, mains d’eau, coeur de terre, Horace, Sherbrooke, Qc.
CONTINUUM/unfolding : une histoire de mains, La Galerie, Trois-Rivières, Qc.
1993 CONTINUUM/unfolding :une histoire de mains, Eastern Edge, St-John’s, Nfld. Galerie d’art du Collège Edouard-Montpetit, Longueuil, Qc., Manitoba Printmakers Gallery, Winnipeg, Manitoba
Debout sur la croûte terrestre, Musée du Bas St-Laurent, Rivière-du-Loup, Qc.
1992 CONTINUUM/unfolding : une histoire de mains, Engramme, Québec, Owens Art Gallery, Sackville, N.B. Malaspina Gallery, Vancouver, BC
Debout sur la croûte terrestre, Regart, Lévis, Qc., Struts Centre, Sackville, N.B.
1990 In Hand, Kitchener-Waterloo Art Gallery, Kitchener, Ontario
La fille aux mains coupées, Galerie l’Escale, Rockland, Galerie De-la-Salle, Ottawa
1989 La fille aux mains coupées, Galerie Thériault, Timmins, Ontario
Du Coin de l’oeil, La Troisième Galerie, Québec, Qc.
More than…pretty as a picture, Malaspina, Vancouver, BC
1988 La fille aux mains coupées, La Galerie Citadelle, Cornwall, Ontario
Video Presentations
2020 Fifa, Montreal, Playpoem verse 5, curator: Nicole Gingras
2019 Montréal-Havana exchange, Artecontinua, Havana, La caida, Playpoem verse 3, curator: Nelson Henricks
2017 The Waves in Eflat and F, FIFA, Montreal, curator: Nicole Gingras
2016 Gestes performatifs, Cinémathèque québécoise, Montréal, commissaire : Dayna McLeod
Face à la caméra, Musée Fresnoy, Tourcoing, et au Centre culturel canadien, Paris, commissaire : Nicole Gingras, vidéo : Unlearning the piano
2015 Gesturas performaticas, Muséo d’art moderno, Buenos Aires, Argentine, Musée La Terulia, Cali, Colombie, commissaire : Dayna McLeod, vidéo : Unlearning the piano
Performigrations-Mobile Interventions, YUL Project, Metropolis Bleu, Montréal, 26 Characters
2014 Travers vidéo, Toulouse, France, vidéo : ELLE, Chantier libre, Montréal, Unlearning the piano
2013 Rendez-vous du cinéma québécois, Montréal, vidéos : Elle, Unlearning the piano
2012 Vidéos de femmes dans le parc, Le Groupe intervention vidéo, Montréal, Rendez-vous du cinéma québécois, Montréal, vidéos : Peindre avec les pastels
2011 FIFA, Montréal, vidéos : Unlearning the piano, À rien, commissaire : Nicole Gingras
2008 Colgne Off, IV vidéo : Mothertext
2002 Les Rendez-vous du cinéma québécois, video : Fruit d’hiver, Montréal
2000 Les Rendez-vous du cinéma québécois, video: Mothertext Montréal
Niagara Indie Film and Video Festival, video: Mothertext, Brock University St-Catherines Ontario
COLLECTIVE EXHIBITIONS
2023 Biennale international du lin de Portneuf, Deschambault, QC. Canada
2022 C’était possible, Musée d’art contemporain des Laurentides, St-Jérôme, QC, Canada, Curator : Jonathan Demers
Zoom Art, Laval, QC, Canada, Curator : Geneviève Goyer-Ouimette,
superVISION, Produit Rien, Montreal, QC, Canada
2021 … and room in the bag of stars, Fondation Phi, Montreal, Curator: Daniel Fiset
Barachois Biennale In situ, Barachois, QC, Canada
2020 All or Nothing, Produit rien, Montreal, QC, Canada, Curator: Don Goodes
2018 El Espejo de las almas simples : Resistancia, palabra y memoria, La Salle University, Bogota, Colombiad
2018 Sorti du bois, Moulin de la Chevrotière, Deschambault-Grondines, curator: Carole Baillargeon
2017 Accumulations, répétitions, Galerie Laroche/Joncas, Montreal
2016 Fibreworks 2016, Idea/Exchange, Cambridge, Ontario, exposition avec jury
2015 Faire et refaire, Prince Takamado Gallery, L’ambassade du Canada, Tokyo, Japon
Mother, Murocentoventidue Arte Contemporanea, Bari, Italie, commissaire : Angela Gonnella
2014 De la part des vaincus, Galerie RDV, Nantes, France, commissaires : Virginie Jourdan, Florence S Larose, Libby Shea
2013 Papiers altérés / Papeles alterados, Maison de la culture Côte des Neiges, Montréal, Muséon, Galerie l’UDCAm Bogota, Colombie, commissaires : Claudia Bernal, Oscar Ceron
2012 Fanciful; Small Media Moments, Media Gallery, Concordia University, Montréal, commissaires : Kim Sawchuk, Rae Staseson
2011 En obscurité, Les Territoires, Montréal, commissaire : Aseman Sabet
2010 Trafic’Art, Séquence, Chicoutimi, Québec, commissaire : Nicole Gingras
2009 Primer Rituel international d’arte actuel de la zona de Ultzama, Ripa, Espagne, commissaire : Antonio Ortiz
2008-9 Obsolete Concepts, Lambton Gallery, Sarnia, A Space, Toronto, Robert McLaughlin Gallery, Oshawa, Ontario
2006 Museo publico del arte contemporaneo de Tlalpan, Mexico City
Biennale internationale du lin de Portneuf, Deschambault, Quebec
Fibreworks, Cambridge Galleries, Cambridge, Ontario
2004 Paper Biennale, Rijswijk, Apeldoorn, The Netherlands
2003 Autour du matériau, Centre d’exposition Rouyn Noranda, Qc
2002 Nothing is not a book, Qube Arts, Oswestry, UK
2001 International Sculpture Symposium, Kochi, Kerala, India
1999 Le scenario visuel de la page : 100 livres d’artiste, Bibliothèque nationale du Québec, Montréal
1998 200 years of Lithography, Bibliothèque nationale du Québec, Montréal
1997 La Bienale de dessin de l’estampe et du papier, Alma, Quebec
La Collection prêt d’oeuvres du Québec, Québec,
Corps, livres d’artiste, Galerie 303, Montreal
1996 L’estampe délinquante, 372, Ste-Catharines, Montréal
1995 L’art en suspension, Maison de la culture de Gatineau, QC
1994 Essential Material, Berkshire Museum, Western Michigan University, E-U
The Anthropomorphic Book, The Center for Book Arts, New York
L’odeur de l’encre, Maison Hamel-Bruneau, Ste-Foy, Québec.
Lange Linceul, Centre de diffusion de l’art textile contemporain, Montréal
J’ai quatre voisines, Galerie Simon Blais, Montréal
Vice de forme, Jyvaskyla, Finland, , Melbourne , Australia
1993 The Art of the Book, travelling exhibition, Ontario Craft Council Gallery,
Saga, 65th Print Biennial, New York
The Boston Printmakers, 44th North American, Boston
Biennale de papier: Viviane Fontaine, Charmey, Switzerland
Célébration Papier, Maison de la culture Frontenac, La Tranchefile, Montréal
La Biennale du dessin de l’estampe et du papier, Alma, Québec.
Les Femmeuses, Pratt & Whitney, Longueuil, Québec.
Artists-Books, The Paper Trail, Ottawa
1992 Terre-terre, Art Museum of the Americas, Washington, DC.USA
The Paper Show, Art Gallery of Algoma, Sault Ste-Marie, Ontario
1991 The Fifth International Print Biennial, Taipai, Taiwan
Traces, Symposium de la jeune peinture, Baie-St-Paul, Québec.
The Book as Vessel, Oregon State Library, Salem, Oregon
Paper & Print: An Intimate Connection, Open Studio, Toronto
1990 Evénement rive-nord, La Galerie du Collège Edouard-Montpetit, Longueuil,Qc.
Québec Prints/Estampes québécoises, travelling exhibition: USA
Artists’ Books-Made in Canada, The National Library of Canada, Ottawa
Le Diptyque, Conseil québécois de l’estampe, travelling exposition: Québec
La Belle Province en Ile de France, Vert St-Denis, France
L’Art et le papier, Maison de la culture Notre-Dame-de-Grâce, Montréal
3 Canadiske Kunstnere, Bell Free Gallery, Copenhagen, Denmark
1989 Biennale du dessin de l’estampe et du papier, Alma, Montreal, Trois-Rivières, Paris,
A Book in Hand, Arvada Center for the Arts, Arvada, Colorado, USA
Mirabile visu, La photographie 150 ans après, La Troisième Galerie, Québec
1988 Third International Print Biennial, Taipai, Taiwan
Les Traversées parallèles, La galerie du Musée, Québec
1987 Grand Prix des Metiers d’art, Montréal travelling exhibition in Canada, USA
Etre de papier, La Bibliothèque Gabrielle-Roy, Québec
ARGuments, Les Ateliers Imagine, Québec
1986 Maximo ramos, Ferrol, Spain
Trilogie, La Troisième Galerie, Québec, CNE, Jonquière, Université de Sherbrooke
1985 Filiations, Powerhouse, Montréal
Tout l’art du monde, Montréal, Québec, Drummondville, Québec.
Conseil québécois de l’estampe, Galerie de l’Épée, Quimper, France
1984 Conseil québécois de l’estampe, Shrevesport, Louisianna, USA
A.R.G. Open Studio, Toronto
1979 Artforms’79, Kitchener-Waterloo Art Gallery, Kitchener, Ontario
SET AND COSTUME DESIGN
Mouvance, contemporary opera, co-direction: Suzie LeBlanc, Jérôme Blais. Dalhousie University, Halifax NS. 2018. Studio-Théatre Alfred-Laliberté, 2019
COLLECTIONS
Owens Gallery, Mount Allison University, Sackville, NB
Université de Montréal
La Collection Prêt d’oeuvres d’art du Musée du Québec
Art Bank of Canada
Loto Québec
Library of Congress, Washington, D.C. USA
La Bibliothèque nationale du Canada
La Bibliothèque nationale du Québec
Ministère des travaux publics du Canada, Trois-Rivières, Québec
Le Centre Félix-Antoine-Savard, Papeterie St-Gilles, Québec
Le Centre d’art Baie-St-Paul, Baie-St-Paul, Qc.
Musée du Bas St-Laurent, Rivière-du-Loup, Qc.
Maurice Forget
Qube Arts, Oswestry, Angleterre
ARTICLES PUBLISHED
Riens, nothings, artist book, Karen Trask, Automne 2012
Parenthesis Parenthèses, catalogue for Touch Wood Exhibition, Galerie B312, Montréal, 2000
A Quiet Nook, Glenn Gear, Galerie B312, Montréal, 1997
A Temple of Healing, Espace, Sculpture, Montreal, Summer 1996
Dualités/Dualities, Espace, Sculpture, Montreal, Summer 1996
A Rose is, Extension, Toronto, Ontario 1994
The Why Behind the Why, Contemporary Impressions, The Journal of the American Print Alliance, Washington, D.C. Vol 1#2, Fall, 1993
L’estampe en art actuel/Table ronde, Contemporary Impressions, The Journal of the American Print Alliance, Washington, D.C., Volume 1, #1 Printemps 1993 ( Cover illustration)
Printmaking in Contemporary Art:A Round Table, Extension, Toronto Vol.2 No.3 1993
La Femme d’encre, Corinne Larochelle, Karen Trask, Edition Loup de Gouttière, Québec, 1992
Le Poids des mots/Between Hands, Gallerie, Winter # 12, 1989, Vancouver, B.C.
CATALOGUES
Where the Words Go, SWGC Gallery, articles : Nancy Ring, Charlotte Jones, 2010 catalogue
Emari 09, Ritual intérnacional del arte actual de la zona de Ultzama, Navara, Espagne, catalogue 2009
Le Livre au corps, Alain Milon, Marc Perelman, Presses univérsitaires de Paris ouest
Biennale internationale du lin de Portneuf, Deschambault, Québec, 2005
Supra rural, Sylvie Cotton, 3e Impériale, Granby, 2001
Technologies of Intuition, anthologie, Jennifer Fisher, YYZ et Mentoring Artists for Women’s Art 2006
Toucher du bois, Karen Trask, Galerie B312, 2000
Terre-terre, Musée des Amériques, Washington, D.C. 1992
PRESS
Karen Trask, cette artiste de l’ombre, Jérôme Delgado, Le Devoir, September 28 2014
L’espace infini du rien, Manon Tourigny, Espace-sculpture, March 2013
Vision double, Claire Moeder, Art Blog, 02/11/2012
The Fullness of the Void, Karen Trask gives us ‘Riens’ at the Centre d’exposition Circa, Natalie Zayne, The Belgo Report 16/11/12
Cécité éclairante, Nickolas Mavrikakis, VOIR, Montreal, November 2011
Toucher (par) les mots, Barbara Garant, VOIR, Saguenay-Alma, vol. 7#37, September 2010
Renouer le dialogue, Francoise Belu, Spirale, Portefolio #221, July-August, 2008, Montreal
Du Statique au dynamique, Projets photographiques pour le web, Sylvie Parent, CV ciel variable 76, 2007
Espace sculpture, Montreal, Autumn-Winter 2006-2007
Hand Papermaking, Vol.20 #2 2006, Washington DC
Étonnante biennale dans le Portneuf, Le Devoir, August 1, 2005
Touch Wood, Sculpture, Montréal, June 2003
Book lovers, News/North Nunavut, June 10, 2002
Artists turn over a new page, The Hamilton Spectator, June 1, 2002
On an artistic quest, The Hindu, Kochi, India December 27, 2001
A Unique confluence of artists, The Hindu, December 26, 2001
An artists’ camp flowers, The Hindu, December 11, 2001
Karen Trask travaille patiemment… Progrès-Dimanche, September 8 2001, Jonquière, Qc.
Regards sur l’art Web au Québec, <www.ciac.ca/magazine/en/cadre.html> 2001, Sylvie Parent
“J’aime,” television interview about paper, Télé Québec, Montréal, 2001
Guilded Tongues, Karen Trask’s words of wisdom and sorrow, Hour, Montreal Feb. 1997
La Chambre des dames, Voir, Québec, September 1996
L’Odeur de l’encre, Le journal de québec, Denise Martel April, 1994
L’Odeur de l’encre, Rémy Charest, Le Devoir, May 1994
Trois regards sur l’estampe actuelle, M. Delagrave, Le Soleil, April 22,1994
Karen Trask, CONTINUUM/unfolding, une histoire de mains, Jean-Pierre Le Grand, Extension, Vol.3 no.2 Winter, 1994, Toronto
Triennale intérnationale, Papier Viviane Fontaine, Val de Charmey, Suisse
Répertoire des livres d’artistes au Québec 1981-1992 Bibliothèque nationale du Québec
The Art of the Book ’93, The Canadian Bookbinders and Book Artists Guild, Toronto
Biennale du dessin de l’estampe et du papier, Alma, Québec, 1989,1993
The Paper Show, Theresa Morin, Hand Papermaking, Washington, D.C. Summer 1993
IAPMA, repertoire, Leopold-Hoesch Museum, Durën, Germany, 1992
Terre-terre, Art Museum of the Americas, Washington, D.C. USA,1992.
Empreintes de la main, CONTINUUM/unfolding, M- L Frenette, Noir d’Encre,
Des sculptures tout droit sorties de la cuisse de Jupiter, S.Royer, Le Soleil, 15-23-92
Karen Trask, a corps perdu Marie-Claude Dupont, Voir Québec, 6-4 -1992
International Print Biennial, Taipai, Taiwan, 1988, 1992
1980-1990, L’Estampe originale au Québec, Conseil québecois de l’estampe and La Bibliothèque nationale du Québec, 1991, Montréal, ( Book Cover )
The Book as Vessel, Oregon State Library, Salem Oregon, USA. 1991
Artist’Books–Made in Canada VI–Livres d’artistes, The National Library of Canada, (Catalogue Cover) 1990.
Symposium de Baie-St-Paul, Sylvie Royer, Le Soleil, Québec, 8- 24-1991.
Baie-St-Paul, Jean Dumont, Le Devoir, 8-17-1991